Ceahlaul intre apa si cer

amenajari gradini -muntii Ceahlau 3

Muntii Ceahlau, o rezervatie naturala, ce poate fi vazuta in 4-5 zile. Un prieten mi-a spus dupa ce i-am aratat pozele realizate, ca e un munte plin de  energie. E adevarat,  e un munte …verde. Stancile si iarba se intrepatrund cu discretie si sensibilitate.

Pe mine m-a impresionat padurea de larix, nu am mai vazut larix in mediul natural. Il foloseam in amenajari, dar nu l-am vazut la el acasa. E splendid. Un conifer cu ramuri neregulate, precum cedrul, asimetric, ce reuseste sa dea senzatia de miscare, de dinamism. In gradina larixul (ii cad frunzele iarna) sau cedrul pot sa creeze “volum”.amenajari gradini -muntii Ceahlau 4

Dupa un urcus de 4 ore, trecand succesiv prin padurea de foioase, de conifere, jnepenis (pinus mugo), se ajunge pe platoul alpin. Aici se poate innopta la cabana. Instalarea cortului e strict interzisa in intreg parcul national insa pentru cine tine mortis sa doarma in cort, este loc amenajat in vecinatatea cabanei. De aici de sus privelistea e minunata, iar cei care vor sa se bucure de un loc de meditatie pot vizita manastirea de sub varful Toaca. Celor care vor sa aiba parte de liniste le recomand sa urce pe munte in timpul saptamanii deoarece sambata, insa  mai ales duminica, crediniciosi si pelerini viziteaza manastirea, totul transformandu-se intr-un peisaj urban.

amenajari gradini -muntii Ceahlau 6

amenajari gradini -muntii Ceahlau 7

Din  acest loc se pot face excursii de o zi, intre 6-8 ore (10 pentru cei zdraveni de picioare). Un urcus pe varful Toaca, de unde se poate vedea lacul Bicaz dureaza cca 1-2 ore. Noi am urcat chiar in ziua in care am ajuns. Am facut-o dupa amiaza. Se pot realiza circuite, insa pentru aceasta trebuie sa te descurci cat de cat cu hartile si sa ai simtul orientarii. Cei mai putin avizati, pot parcurge itinerarii dus-intors pe aceiasi poteca. E un munte, dupa parerea mea, lejer, insa foarte tonifiant si poetic.

amenajari gradini -muntii Ceahlau 9Pe traseele parcurse am intalnit flori, nu degeaba  e rezervatie naturala, precum floarea de colt (Leontopodium alpinum), Clematis Alpina, sau altele. Am avut si sansa sa experimentez ceea ce se numeste “Mare Alpina”, un rasarit si un apus de soare splendide, precum si o cufundare in ceata … .

Iarba e superba. Iarba inalta de munte, necosita, ce unduie precum valurile marii sub bataia vantului. Minunat.

Spre deosebire se muntii Parang sau Retezat, aici stancile sunt razlete si expresive. Iar in ghidul turistic se pot afla numele date acestora de catre localnici. Sunt denumiri chiar interesante precum “Cusma Ciobanului”…

amenajari gradini -muntii Ceahlau 17

amenajari gradini -muntii Ceahlau 20

amenajari gradini -muntii Ceahlau 21

amenajari gradini -muntii Ceahlau 24

amenajari gradini -muntii Ceahlau 10

Aici m-am simtit mai degraba un fin observator, unul tacut, intr-un muzeu al naturii. Cand am parasit muntele, repetam in gand, “Larix” si “Floare de colt”, “Mare Alpina” sau “Rasarit de soare”.

Cand mergi pe munte nu exista sa nu se intample ceva deosebit, e imposibil.

Cum mi-a afectat spirtul creativ? Greu de spus, poate deloc, dar nici nu conteaza pana la urma…

Ideea e ca a fost ceva deosebit.